Biuletyn Informacji Publicznej

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej we Frampolu

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

referent

Jednostka ogłaszająca
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej we Frampolu Kościelna 29 23-440 Frampol
Data ogłoszenia
2021-03-25
Termin składania dokumentów
2021-04-08
Wymagane wykształcenie

wyższe

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):

 

  • wykształcenie: wyższe;
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania w pełni z praw publicznych;
  • brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia;
  • staż pracy – co najmniej 2 lata pracy w administracji samorządowej;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym wyżej stanowisku,
  • znajomość :
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020 r. 256 ze zm.),
  • ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. 2020 r. poz. 808 ze zm.),
  • ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. 2019 r. poz. 2133 ze zm.),
  • ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. prawo energetyczne (Dz. U. 2020 r. poz. 833 ze zm.),
  • ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. 2020 r. poz. 1327 ze zm.),
  • aktów wykonawczych do wyżej wymienionych ustaw,
  • umiejętność obsługi komputera na poziomie bardzo dobrym (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, internet, poczta elektroniczna).

 

 

Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):

 

  • umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
  • znajomość obsługi komputerowych programów biurowych,
  • komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność samodzielnej analizy dokumentów.
Zakres obowiązków

1) przyjmowanie wniosków oraz wymaganej dokumentacji w zakresie: świadczeń
z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

2) prowadzenie postępowań w sprawach: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

3) przyjmowanie wniosków od wierzycieli o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych,

4) posługiwanie się w pracy obowiązującym systemem komputerowym, wprowadzanie  i uzupełnianie na bieżąco danych wnioskodawców i ich rodzin,

5) przygotowanie projektów decyzji w sprawach: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

6) przygotowanie pism, zaświadczeń, postanowień w sprawach dotyczących: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

7) prowadzenie postępowania w sprawie ustalenia nienależnie pobranych świadczeń
w zakresie: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

8) sporządzanie list wypłat z zakresu: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

9) sporządzanie sprawozdawczości z realizowanych/prowadzonych świadczeń i przekazywanie ich właściwym urzędom, również w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu informatycznego,

10) analizowanie wykorzystanych środków z zakresu: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

11) opracowywanie planów w zakresie potrzeb środków finansowych z zakresu: świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego, oraz świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

12) prowadzenie dokumentacji zgodnie z KPA, instrukcją kancelaryjną i przepisami szczegółowymi,

13) przygotowanie dokumentacji do archiwizacji z zakresu realizowanych/prowadzonych  postępowań,

14) podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych jako organu wierzyciela i dłużnika,

15) przekazywanie do BIG informacji gospodarczej o zobowiązaniach dłużnika alimentacyjnego,

16) współpraca z komornikami, powiatowym urzędem pracy, starostwem w sprawach dotyczących dłużników alimentacyjnych,

17) wnioskowanie o przeprowadzenie wywiadu środowiskowego u rodzin uprawnionych
do świadczeń z funduszu alimentacyjnego i dłużnika alimentacyjnego w uzasadnionych przypadkach,

18) obsługa programów komputerowych z zakresu realizowanych świadczeń,

19) wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika wynikających z potrzeb Ośrodka.

 

Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny;

2) życiorys - curriculum vitae;

3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, wg załącznika nr 1;

4) kserokopie świadectw i dyplomów (poświadczone przez kandydata/kę za zgodność
z oryginałem) potwierdzających wykształcenie;

5) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy (poświadczone przez kandydata/kę za zgodność z oryginałem);

6) kserokopie dokumentów potwierdzających inne kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, ukończone kursy, szkoleniach i inne (poświadczone przez kandydata/kę za zgodność
z oryginałem);

7) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na określonym stanowisku;

8) oświadczenie kandydata/ki o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu
w pełni z praw publicznych, oświadczenie kandydata/ki, że nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe, wg załącznika nr 2;

9) podpisaną klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej we Frampolu, wg załącznika nr 3.

Warunki pracy

a) stanowisko urzędnicze z dostępem do internetu,

b) obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,

c) praca w pełnym wymiarze czasu pracy.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informuję, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej we Frampolu w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty można składać w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej we Frampolu lub przesłać pocztą na adres urzędu j/w, w zaklejonej kopercie z dopiskiem na kopercie „Dotyczy naboru na stanowisko: „referent”. Termin składania dokumentów
do dnia 8 kwietnia 2021 r. do godz. 15.30 (włącznie). Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Otwarcie nastąpi w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej we Frampolu.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Urszula Dziurdzia
Dodano do BIP dnia 25-03-2021 12:23:30